Επικαιρότητα

Ας μη ζήσουμε σαν δούλοι-Για τον Ουαλίντ

By Μαρία Παρέντη

May 28, 2015

Με την εξέταση των μαρτύρων υπεράσπισης και την απολογία των κατηγορουμένων συνεχίστηκε εχτές στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιώς η δίκη των βασανιστών του μετανάστη εργάτη από την Αίγυπτο Ουαλίντ Τάλεμπ.

  Άλλη μια φορά αντιμέτωπος με τα τέρατα ο Ουαλίντ είχε στο πλευρό του τους φίλους του, όπως εκείνος αποκαλεί τους αλληλέγγυους. Αν τον γνωρίσει κανείς μόνο φίλος του μπορεί να γίνει.Με επιστρατευμένο όσο κουράγιο του έχει απομείνει στάθηκε πάλι δυνατός. Ήθελε να ακούει τα πάντα και ζητούσε να παρεμβαίνει καθώς τα αίσχη που ξεστομίζονταν τον έθιγαν απίστευτα, στην προσπάθεια να μετατρέψουν το θύμα σε θύτη.

  Η πρώτη μάρτυρας που εξετάστηκε ήταν εργαζόμενη στο φούρνο.Μπροστά στα μάτια της οι δράστες πήραν τον Ουαλίντ σηκωτό, δεμένο με αλυσίδα.Τι εννοείς και πώς ήταν μάρτυρας υπεράσπισης κι όχι κατηγορίας; Θέλεις να μιλήσουμε για ταξική αλληλεγγύη κι ανθρωπιά αναφερόμενοι σε μια γυναίκα η οποία στην κατάθεσή της αποκαλούσε τον Ουαλίντ ”Μοχάμεντ” και κάθε φορά που διορθωνόταν έλεγε πως έτσι είχε συνηθίσει να τον αποκαλεί γιατί ήταν μουσουλμάνος; Η «παράσταση» συνεχίστηκε με τη μάρτυρα να ισχυρίζεται ότι ο Ουαλίντ προσπαθούσε να την στριμώξει και γενικά ότι της την έπεφτε. Σε αυτό το σημείο ήταν που ο Ουαλίντ ζήτησε να παρέμβει αλλά δεν του επετράπη από την έδρα. Οι αντιφάσεις στις οποίες υπέπιπτε η μάρτυρας ούτως ή άλλως προέδιδαν την «αξιοπιστία» της.

  Κατόπιν εξετάστηκε ένας οικογενειακός φίλος του Σγούρδα, ο οποίος ισχυρίστηκε πως ενώ έχουν τις καλύτερες των σχέσεων ο κατηγορούμενος δεν του είπε κάτι για το περιστατικό και σε ερώτηση της πολιτικής αγωγής αν είδε κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά των κατηγορουμένων μετά το περιστατικό απάντησε πως ήταν όλοι ψύχραιμοι. Δεν ξέρω καν αν κατάλαβε ότι με αυτή του την κατάθεση ”έκαιγε” το χαρτί της μεταμέλειας και λειτουργούσε κατά των επιστήθιων φίλων του.

  Ακολούθησαν οι καταθέσεις των 4 βασανιστών του Ουαλίντ.

  Ο Σγούρδας σε ρόλο πάτερ φαμίλιας υποστήριξε πως αυτός είναι ένας φιλήσυχος άνθρωπος και καλός επιχειρηματίας που αγαπά τους ξένους και για αυτό τους παίρνει στη δούλεψή του.Απίστευτα ψύχραιμος και παραστατικός, αναφέρθηκε στο περιστατικό ως απόδοση τιμωρίας στον κακό εργαζόμενο που προσπάθησε να του κλέψει λεφτά.όλοι προσπαθούσαν λέει να τον κλέψουν. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με καταθέσεις της αστυνομίας ο εν λόγω επιχειρηματίας έχει απασχολήσει ξανά τις αρχές με καταγγελλίες κατά των εργαζομένων του για κλοπή.

  Για το άδικο που τον έκλεβαν και κάπως έπρεπε να αντιδράσει, είπε.Μίλησε για δυο τρεις μπουνιές, η αίθουσα εξερράγη.Εκείνος συνέχισε το θέατρο λέγοντας με παράπονο στην πρόεδρο πως αυτοί που μαζεύτηκαν στην αίθουσα τον λένε ρατσιστή “Μα είμαι ρατσιστής επειδή πήρα στη δούλεψη μου έναν σακάτη από την Αίγυπτο;” (μετά αναφέρθηκε πως το αντίθετο, τον διακατέχει ένα αίσθημα “ξενομανίας” αφού στηρίζει ξένους, γύφτους κλπ). Τα συμπεράσματα δικά σας.

  Ο υιός Σγούρδας πήρε το λόγο και συνέχισε την παρωδία λέγοντας για τις καλές σχέσεις που είχε εκείνος με τον Ουαλίντ.Εκείνος επέμενε άλλωστε να τον προσλάβουν.Τη ληστεία τα βασανιστήρια και την αρπαγή τα βάφτισε “κόλπο” που σκαρφίστηκαν ώστε να καταλάβουν ποιος παίρνει χρήματα από τον πατέρα του.Το ό,τι από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο Ουαλίντ έκλεψε έστω κι ένα καρβέλι ψωμί είναι κάτι που του διαφεύγει.

 

Έπειτα ισχυρίστηκε πως εκείνος ήθελε να πάνε στην αστυνομία, αλλά ”σεβάστηκε” τη θέληση του πατέρα του και πήγε να φέρει την αλυσίδα με την οποία έδεσαν τον Ουαλίντ. Η αίθουσα ξεκαρδίστηκε. Η αναφορά θύμισε υιό Μπαλτάκου που όταν εθίγη η πατρική τιμή γρονθοκόπησε τους υβριστές. Παρουσίασε τον πατέρα σαν έναν ιερό εντολέα στου οποίου την εντολή δεν μπορεί να παραβεί και για αυτό δε σηκώθηκε να φύγει από τον τόπο του βασανισμού.Δε σταμάτησε να λέει πως πως δεν άγγιξε ο ίδιος τον Ουαλίντ παρά μόνο βοήθησε να του περάσουν την αλυσίδα στο λαιμό. Τον χτύπησε μόνο ο πατέρας του.

 

Μετά τις οσκαρικές ερμηνείες της οικογένειας Σγούρδα ήρθε αυτή του Zoto.Εκείνος, λέει, πέρναγε τυχαία από το σημείο που βασάνιζαν τον Ουαλίντ οι υπόλοιποι και τους υπέδειξε (!) που είχε τα υπόλοιπα χρήματα κρυμμένα.Του έβγαλε λοιπόν τα ρούχα για να τον ψάξουν , γιατί όπως είχε παρατηρήσει και στο παρελθόν ο Ουαλίντ είχε πάντα φουσκωμένη τσέπη.Να βοηθήσει τους φίλους του να βρουν τα χρήματά τους λοιπόν, αυτό ήθελε. Ευγενή και αθώα τα κίνητρα.

 

 

Το λόγο έπειτα πήρε ο Ζαχαριάδης ο οποίος αρνήθηκε κατηγορηματικα τη συμμετοχή του στο βασανισμό λέγοντας ότι αυτός μόνο κρατούσε τον Ουαλίντ όταν του πέρασαν την αλυσίδα καθώς και για τον βάλουν στο φορτηγάκι ώστε να το μεταφέρουν στο σπίτι του Σγούρδα. Τώρα πώς βρέθηκαν τα αποτυπώματά του σε ένα κουτάκι μπίρας που ήταν πεταμένο στο σημείο του βασανισμού δεν ξέρει.Στις ερωτήσεις προέδρου και εισαγγελέως δεν απαντούσε. “Πως μπορούσατε να πίνετε την μπίρα σας μετά απ ό,τι είχε συμβεί;” Τον ρώτησε κάποια στγμή η Πρόεδρος.

  Ακολούθησε η αγόρευση της εισαγγελέως η οποία θα ζητήσει την ενοχή για ληστεία, αρπαγή, βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη για τον Σγούρδα ως αυτουργό και άμεση συνέργεια για τους άλλους τρεις.

  Η εν λόγω δίκη είναι εξαιρετικά σημαντική.Στο πρόσωπο του Ουαλίντ βλέπεις τον εργάτη που μοχθεί και βασανίζεται από το αφεντικό του, το φίλο σου, τον αδερφό σου, εσένα τον ίδιο.

  Το ρατσιστικό κίνητρο δεν απεδόθη από την εισαγγελέα παρά τις προσπάθειες των συνηγόρων της πολιτικής αγωγής και την κατάθεση εκπροσώπου της Ύπατης Αρμοστείας. Η ίδια θεώρησε πως και Έλληνας να ήταν θα είχε την ίδια τύχη(!) Η συνέχεια και το τέλος της δίκης ορίστηκε για τις 30 Ιουνίου και η στήριξη του κόσμου είναι παραπάνω από απαραίτητη.

 

 

Υ.γ:Τα κείμενα μου που τον αφορούν άμεσα, καθώς και κάποια άλλα των οποίων υπήρξε αφορμή, θα είναι πάντα αφιερωμένα στον ίδιο τον Ουαλίντ και στην Ελένη Ε.Για το δίκιο, τον αγώνα, τη φιλία, την αλληλεγγύη.