Μητέρα με το παιδί της περπατούν σε μπλοκαρισμένο αυτοκινητόδρομο από την Ουγγαρία στην Αυστρία (Φωτογραφία: ΑΠΕ)
Ρόσκε, Ουγγαρία
Τις συνθήκες κάτω από τα όρια ανθρώπινης αξιοπρέπειας που επικρατούν σε κέντρο για πρόσφυγες στην Ουγγαρία δείχνει βίντεο που τραβήχτηκε προ ημερών, μετά την κατακραυγή της στάσης της ουγγρικής κυβέρνησης από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Οι εικόνες προέρχονται από τη νύχτα Τετάρτης προς Πέμπτη στο α’ κέντρο προσφύγων του ουγγρικού Ρόσκε, στα σύνορα με τη Σερβία.
“Γυναικόπαιδα με απλωμένα χέρια, για να πιάσουν ένα σάντουιτς που πετούν αστυνομικοί της Ουγγαρίας φορώντας κράνη και μάσκες. Εικόνες Γουαντάναμο, στην καρδιά της Ευρώπης, στο Ρόσζκε της νότιας Ουγγαρίας“, καταγγέλει ο Αυστριακός εθελοντής Alexander Spritzendorfer που κατέγραψε ερασιτεχνικά το ντοκουμέντο.
«150 πρόσφυγες, κυκλωμένοι από φράκτη σα να βρίσκονταν σε χοιροστάσιο, απλώνουν τα χέρια για λίγη τροφή. Ετσι ταΐζουν τους πρόσφυγες στην Ουγγαρία», καταγγέλει ο Αυστριακός.
Είχε σπεύσει στα ουγγρικά σύνορα με τη Σερβία με ομάδα εθελοντών ανθρωπιστικής βοήθειας, μετά τις καταγγελίες ότι δεν επαρκούν ούτε οι κουβέρτες για τους πρόσφυγες που, αναμένοντας τις διατυπώσεις για να συνεχίσουν το ταξίδι δυτικά, αναγκάζονται να διανυκτερεύουν στην ύπαιθρο υπό βροχή.
Οπως διευκρινίζει ο ερασιτέχνης εικονολήπτης, «οι εικόνες της ντροπής» καταγράφηκαν την περασμένη Τετάρτη ημέρα που συνέρρευσαν 3.400 πρόσφυγες από τη Σερβία στην Ουγγαρία.
Οι πρόσφυγες που βρίσκονται στο κέντρο χωρίζονται από τους αστυνομικούς που διανέμουν το φαγητό με κάγκελα. Οι πρόσφυγες συνωστίζονται, ο ένας πάνω στον άλλον, στα κάγκελα απλώνοντας τα χέρια για -κυριολεκτικά- ένα κομμάτι ψωμί.
Οι αστυνομικοί αναγκάζονται όμως να καταφύγουν και στην παράλληλη… μέθοδο να πετάξουν τις σακούλες με το φαγητό δεξιά και αριστέρα στο πλήθος. Όσοι βρίσκονται στο πίσω μέρος, παιδιά και ενήλικες, τρέχουν από το ένα σημείο στο άλλο για να πιάσουν στον αέρα τη σακούλα.
Σε δεύτερο βίντεο, με την ίδια κατάσταση, φαίνεται και το περιεχόμενο της σακούλας: Μόνο ένα κομμάτι ψωμί.