Από τον Κωνσταντίνο Βιτσαρά
‚Vatican Shadow‘ έιναι το industrial-techno alter ego του Dominick Fernow (Prurient)
Γεννημένος στο Wisconsin των Η.Π.Α. και μεγαλωμένος σε αυστηρό καθολικό περιβάλλον, ο Dominick Fernow αναφέρει την ακρόαση του δίσκου „Once Upon the Cross“ του death metal συγκροτήματος Deicide, μαζί με την πρώτη του μέρα στο σχολείο, ως τις στιγμές που πυροδότησαν το ενδιαφέρον του για τη μουσική και τον οδήγησαν στη συγκεκριμένη – ακραία – κατεύθυνση.
Μουσική ιδιοφυΐα που μας επιτίθεται με harsh noise και power electronics κρυμμένος πίσω από το χαράκωμα Prurient (καθώς και ένας εκ των αυτουργών του εξαιρετικού ντεμπούτου album „Love Comes Close“ των Cold Cave), κυκλοφορεί παράλληλα από το 2011 ως Vatican Shadow, δουλείες με industrial-techno drone ηχόχρωμα.
Με το προσωπείο αυτό, κυκλοφόρησε μόλις το album „Media in the Service of Terror“, με 5 μόνο κομμάτια συνολικής διάρκειας 28 λεπτών.
Το „Ziad Jarrah Studied Mathematics”, ανοίγει το album με υπνωτικά synths και αργά, εκρηκτικά beats στο υπόβαθρο, θυμίζοντας περισσότερο εισαγωγικό κομμάτι ενός post black metal δίσκου, παρά τις χειμαρρώδεις συνθέσεις με τα πνιγηρά κρουστά που μας είχε συνηθίσει με την εμμονή του στον ήχο της κασέτας στο παρελθόν.
Μισό λεπτό, Ziad Jarrah; Αυτός δεν ήταν ένας εκ των δραστών της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001;
Έχοντας μέσω του artwork, των video αλλά και των ίδιων των τίτλων των κομματιών χτίσει ένα περίεργο προφίλ με εμμονή σε συγκεκριμένες πολιτικές φιγούρες, τρομοκρατία και Μέση Ανατολή, ο Fernow ως Vatican Shadow προβοκάρει για άλλη μια φορά με το πολιτικοποιημένο περίβλημα της καινούριας του δουλειάς.
Χωρίς να δίνει απαντήσεις, χωρίς το παραμικρό στοιχείο για τις προθέσεις του, τα ερωτήματα που θέτει παραμένουν εκεί και σε στοιχειώνουν, εκπληρώνοντας ουσιαστικά τον σκοπό τους: να κάνουν τη μουσική του να δουλέψει ως όχημα για στοχαστική περιπλάνηση στο λαβύρινθο της πολιτικής κατάστασης σήμερα.
Στο χορευτικό „More of the Same“ ο Fernow βγάζει τα απωθημένα του χτίζοντας ένα εθιστικό, σχεδόν EBM κομμάτι που θα μπορούσε να ακουστεί απο το club Berghain μέχρι σε κάποια dark ambient μάζωξη – όμως ακόμα και εδώ, η ουσία της μουσικής του Vatican Shadow μπορεί εξ ολοκλήρου να ξεδιπλωθεί μονάχα σε ένα ζευγάρι ακουστικά που περιπλανούνται σε κάποιο σκοτεινό αστικό τοπίο: μία ιδιαίτερη και μοναχική εμπειρία, ακόμα και όταν το σώμα αρχίζει να κουνιέται ρυθμικά.
Το „Take Vows“ στη συνέχεια καταφέρνει να συνδυάσει τη χορευτική κατέυθυνση που πήρε με το „More of the Same“, με τη ζαλιστική δίνη παλλόμενων synths και κοφτών beats θυμίζοντας προηγούμενους δίσκους του. Η τεχνοτροπία αυτή τελειοποιείται με το εκπληκτικό και δυστυχώς σύντομο, „Wherever There Is Money There Is Unforgiveness” που ακολουθεί.
Η τριλογία αυτή των κομματιών αποσπά την προσοχή μας από την ambient του πιο αδύναμoυ „Interogation Mosaic“ που κλείνει ουσιαστικά το δίσκο, για να ακολουθήσουν ως δώρο 2 πιο club εκτελέσεις του „Take Vows“ και „More of the Same“.
Το „Media in the Service of Terror“ είναι ταυτόχρονα ψυχρό και χορευτικό, γυμνό και συμπαγές, ευχάριστο μόνο στα αυτιά που έχουν ξαναδοκιμαστεί στον ήχο του.
Δεν έχει το μυσταγωγικό concept του „Kneel Before Religious Icons„ ή τη συναισθηματική φόρτιση ενός „Remember Your Black Day“, είναι όμως ότι πιο προσβάσιμο έχει κυκλοφορήσει ο Fernow ως Vatican Shadow, δίνοντας αυτή τη φορά χώρο στο σώμα να λάβει μέρος στα υπνωτικά, εφιαλτικά μοτίβα-προϊόντα του ιδιαίτερου, σχεδόν αρρωστημένου μυαλού του.
7,5/10
Media in the Service of Terror:
- Ziad Jarrah Studied Mathematics
- More of the Same
- Take Vows
- Wherever There Is Money There Is Unforgiveness
- Interrogation Mosaic
Bonus Tracks
- Take Vows (The Inevitable Bitterness of Life)
- More oft he Same (Tunisia)