Του Χάρη Ζάβαλου
Την ώρα που στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων η εταιρεία που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 14 κρατικά αεροδρόμια, Fraport, κατέβαζε από την είσοδο του αεροδρομίου την λέξη «Κρατικό», στην Μεγάλη Βρετανία η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευών και υπηρεσιών, Carillion, βάρεσε κανόνι.
Mετά την άρνηση περαιτέρω οικονομικής στήριξης από τις τράπεζες, ο τεράστιος κατασκευαστικός όμιλος που απασχολεί 43.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, περιλαμβανόμενων 20.000 στη Βρετανία, παρέχει υπηρεσίες στους τομείς της άμυνας, της εκπαίδευσης, της υγείας και των μεταφορών, κατέρρευσε.
Kαι μιλάμε για έναν κολοσσό που αναλάμβανε τεράστια έργα δημοσίου, κατασκεύαζε νοσοκομεία, δρόμους που μετά τους συντηρούσε και τους εκμεταλλευόταν και με τεράστια παρουσία στο εξωτερικό.
Βέβαια μια τέτοια εταιρεία δισεκατομμυρίων και πάντα με την απειλή των ανέργων που θα αφήσει πίσω της τυχόν λουκέτο, δεν μπορεί να την αφήσουν να πέσει.
Δυο μέρες μετά την κατάρρευση της, η κυβερνητική επιτροπή αντιμετώπισης κρίσεων (COBRA), συνεδρίασε εκτάκτως προκειμένου να συζητηθεί το πρόβλημα που ανέκυψε.
Σίγουρα πρόβλημα θα γίνει για όλους τους βρετανούς πολίτες οι οποίοι θα βάλουν για ακόμα μια φορά βαθιά το χέρι στην τσέπη τους με σκοπό να διασώσουν την Carillion, η οποία θα γίνει ένα ακόμα παράδειγμα αποτυχίας ιδιωτικής εταιρείας, που τα στελέχη της απολάμβαναν εξωφρενικούς μισθούς και στο τέλος την νύφη την πλήρωσε το κράτος.
Το ίδιο κακό κράτος που οφείλει να σταματήσει τις σπατάλες και να αφήσει τον ιδιωτικό (επιδοτούμενο) τομέα να διαχειριστεί τον πλούτο και τις υποδομές της κάθε χώρας και όταν φαλιρίσει η διάσωση με κρατικό πάλι χρήμα να δώσει το απαραίτητο restart σε αυτόν τον φαύλο κύκλο.
Άλλωστε ξέρει η Fraport πως παίζεται το παιχνίδι και κέρδισε πρόσφατα αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο για τις καμένες λάμπες.
Τουλάχιστον θα έχουμε στα ιδιωτικά αεροδρόμια χαρτί υγείας από δω και πέρα.
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο ένθετο του Νόστιμον Ήμαρ στον “Δρόμο”, τo Σάββατο 20.12.2017