Tου Δημήτρη Κούλαλη
ΕΛΛΟΓΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ
1) Θεωρούμε ανώφελη οποιαδήποτε πολιτική επίθεση ενάντια στη αξιωματική αντιπολίτευση, όπως αυτή που έχουν εξαπολύσει τα φίλια προς την κυβέρνηση Μέσα τις τελευταίες ώρες, με αφορμή την παρουσία αντιπροσωπείας της Πειραιώς στο Αthens Pride 2018. Τύποις, η Ν.Δ όφειλε να παραβρίσκεται. Για πολλούς, κυρίως επικοινωνιακούς λόγους. Ωστόσο, ας μην γελιόμαστε. Η Ν.Δ, ως ένα κλασικό δεξιό κόμμα των αρχών του 21ου αιώνα, με δεδομένο τον ακροδεξιό θύλακα στο εσωτερικό της, απευθύνεται στα συντηρητικά αντανακλαστικά της κοινωνίας, προκειμένου να “κόψει” ψήφους από τα κόμματα στα δεξιά της. Κατανοούμε την ανάγκη της κυβέρνησης να προβάλλει στα πλαίσια του δικού της προπαγανδιστικού αφηγήματος το “προοδευτικό” της προφίλ. Αλλά, απέναντι σε μια παράταξη της οποίας ο αρχηγός κατά τη διάρκεια της ψήφισης του ν/σ για την ταυτότητα φύλλου εισήγαγε στη συζήτηση εξωγήινους και επαφές τρίτου τύπου είναι γελοίο και πολιτικά προβλέψιμο.
2) Νομίζουμε ότι κάθε προοδευτικός πολίτης οφείλει να σταθεί αρωγός στον αγώνα για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤKI κοινότητας. Γνώμη μας είναι ότι διοργανώσεις όπως το “Athens Pride” δεν συμβάλουν προς την ουσιαστική αναγνώριση αυτών των δικαιωμάτων μιας και δεν αμφισβητείται ο εξουσιαστικός πυρήνας του δεσπόζοντος πολιτικού-οικονομικού τρόπου οργάνωσης των κοινωνιών. Ακριβώς εδώ είναι που πέφτει κι η τάχα μου “προοδευτική” μάσκα της κυβέρνησης. Φορώντας το κουστούμι του λαϊκισμού, εκμεταλλεύεται άλλη μια πολιτική συγκυρία για να διατηρηθεί στις καρέκλες της εξουσίας. Πρόκειται για μια μορφή πολιτικής, η οποία από τη μία εξανδραποδίζει την κοινωνία με τις (νεο)φιλελεύθερες πολιτικές της, εξυπηρετώντας έτσι τις οικονομικές ελίτ, ενώ παράλληλα στα κοινωνικά ζητήματα παρουσιάζεται προοδευτική- δίπλα στις γυναίκες, στους ομοφυλόφιλους, στους διεμφυλικούς κ.ά. Πρόκειται για ένα νέο είδος λαϊκισμού που διαφέρει από τον παραδοσιακό λαϊκισμό των παλαιών αστικών κομμάτων, αλλά κι από αυτόν της άκρας δεξιάς. Δεν είναι φασιστικός, δεν είναι εθνικιστικός, δεν είναι αντιδραστικός, εντούτοις- όμως- είναι λαϊκισμός.