Από τον Κωνσταντίνο Βιτσαρά
Μια ματιά στον καινούριο δίσκο και συζήτηση εν όψει live εμφανίσεων
Οι Gravitysays_i από τον Πειραιά είναι μία από τις πιο αξιόλογες experimental post-rock μπάντες αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, γεγονός που επιβεβαιώνεται πανηγυρικά με το καινούριο τους album Quantum Unknown.
Μετά το μεγαλεπήβολο „The Figures of Enormous Grey and the Patterns of Fraud“ του 2011, επιστρέφουν σε πιο βατά μονοπάτια και καταφέρνοντας να ακούγονται πλέον γνώριμοι, επισφραγίζουν το δικό τους μοναδικό ήχο: Post-rock με ηλεκτρονικά στοιχεία, παραδοσιακά όργανα και progressive παραγωγή.
Από την πανδαισία ηχοχρωμάτων του εκπληκτικού Floyd-ικού εναρκτήριου „More Than A Matter Of Instict“, στο πιο πειραματικό και βιμπράτο διαμάντι που ακούει στο όνομα „Of Woe / Migratory Birds“ και την πιο πιασάρικη ίσως στιγμή τους με την τρομπέτα να οδηγεί το „An Ivory Heart“. Οι στίχοι και τα φωνητικά πειράματα του Μάνου Πατεράκη δυναμώνουν την ατμόσφαιρα, και όπως και στις προηγούμενες κυκλοφορίες τους έτσι και τώρα, ένα αδιόρατο concept διαπερνάει το δίσκο και προσθέτει συνοχή. Tο απύθμενα μελαγχολικό „Every Man“ με το σαντούρι, τη λύρα, την άρπα και τα διπλά φωνητικά που ακολουθεί, μαγεύει, δίνοντας τη σκυτάλη στο λυρικό σκοτάδι του δεκάλεπτου „Quantum Unknown (Riveted Eye)“ με το εντυπωσιακό του κλείσιμο και οι Gravitysays_i κυκλοφορούν από την INNER EAR ένα από τα σπουδαιότερα album αυτής της χρονιάς.
Μέσα από μια σχεδόν αυθόρμητη βίντεο-συζήτηση με τον Νίκο Ρέτσο και τον Μάνο Πατεράκη – κορμού του σχήματος – πήραν σχήμα κάποιες ερωταπαντήσεις σχετικά με την καινούρια τους δουλειά και τα σχέδια τους:
Κ.Β. 5 χρόνια δισκογραφική απουσία;
Νίκος Ρέτσος: Ναι, έχουμε πολλές ασχολίες ταυτόχρονα που μας τρώνε φυσικά χρόνο αλλά δουλεύουμε και την μπάντα ασταμάτητα. Συνολικά οι ηχογραφήσεις για το Quantum Unknown κράτησαν 4 χρόνια.
Κ.Β. Λίγα λόγια για τη διαδικασία παραγωγής του Quantum Unknown;
Μανος Πατεράκης: Εδώ στο στούντιο του Νίκου στο Μοσχάτο και σε παραγωγή δική του. Επειδή δουλεύουμε συνεχώς έχουμε υλικά από demo και ακουμε και προχωραμε και πορευόμαστε. Αυτό μπορεί να είναι ένας ήχος, ένα riff στην κιθάρα, ένα ambient κομμάτι.
Ν.Ρ. Ξεκινάμε απο κάποιες βασικές ιδέες που μας εμπνέουν στο να συνεχίσουμε και να φτιάξουμε τα κομμάτια, αλλά πολλές φορές υπάρχουν κάποια έτοιμα σημεία songwriting ας πούμε.
Κ.Β. Έγινε εσκεμμένα κάποια μίξη των ήχων και των επιρροών των προηγούμενων δύο δίσκων για το αποτέλεσμα του Quantum Unknown;
Ν.Ρ. Όχι. Σαν τρόπο σύνθεσης νιώθω το δίσκο πιο κοντά στον προηγούμενο παρά στο „The roughest sea“ (σ.σ. ντεμπούτο album, 2006). Σαν παραγωγή επειδή έχει αρκετά ηλεκτρονικά στοιχεία ίσως να έχει κάποια σχέση. Δέκα χρόνια διαφορά είναι αρκετά, δηλαδή ο τρόπος μας έχει πάει εντελώς αλλού από το πρώτο μας album.
Κ.Β. Πως βλέπεται τα πράγματα στη ελληνική μουσική στις μέρες μας;
Ν.Ρ. Βλέπουμε ενδιαφέροντα αλλά και γραφικά πράγματα. Το καλό είναι ότι αρχίζουμε και ασχολούμαστε με τις ρίζες μας περισσότερο.
Κ.Β. Τι ξεχωρίζεται απο καινούριες κυκλοφορίες και τι ακούτε γενικά;
Ν.Ρ. Μας άρεσαν τα δύο τελευταία άλμπουμ των Other Lives. Από εκεί και πέρα το πράγμα χαόνεται. Μάλλον η μελωδία μας ενδιαφέρει σαν ακροατές.
Κ.Β. Όσοι σας έχουν δει live η αλήθεια είναι το συζητούν καιρό. Επόμενες εμφανίσεις σας;
Μ.Π. Ετοιμάζουμε μίνι περιοδεία με στάσεις σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα τέλος του μήνα. Δεκέμβριο παρουσίαση του δίσκου στην Αθήνα.
„I’m heading there, where what i’ve been told, can be undone“
Ακούστε και κατεβάστε ολόκληρο το Quantum Unknown εδώ.
Gravitysays_i LIVE:
21/10/16 – Πάτρα στην Γιάφκα
24/11/16 – Θεσσαλονίκη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
25/11/16 – Λάρισα στο Stage club
9/12/16 – Aθήνα στο Gagarin 205
*Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο ένθετο του Νόστιμον Ήμαρ στον Δρόμο της Αριστεράς, το Σάββατο 15.10.2016
Κάθε Σάββατο κυκλοφορεί στα περίπτερα το έντυπο Νόστιμον Ήμαρ, ένθετο στον Δρόμο της Αριστεράς.