Η γεωγραφία είναι απόλυτη. Το χάος είναι η γεωγραφία της αγάπης
Χρονολόγιο (συνέχεια)
για το πρώτο μέρος πατήστε εδώ
1995
Κυκλοφορεί η βιντεοκασέτα „Κύκλοτρον“ με βιντεοκλιπ, πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και αυτοσχεδιασμούς.
Ο Μιχάλης Δέλτα κυκλοφορεί δισκο με το καθαρά χορευτικό techno side-projekt του ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 19 με τον Γιάννη Μόμπιλ και τη Χριστίνα Τοτ, ενώ οι Στέρεο Νόβα συμμετέχουν με κομμάτια στη συλλογή “Act Up – …Εν Τούτω Νίκα„. Εκεί φαίνεται μία σαφή αλλαγή στον ήχο τους, συμβαδίζοντας με την επικράτηση της ambient και της drum n‘ bass εκείνη την περίοδο.
1996
Ο επόμενος, διπλός, δίσκος τους με το όνομα „Τέλσον“ – προσωπικά ο αγαπημένος – έμελλε να είναι ο πιο δύσκολος και οριακός της πορείας τους, δοκιμάζοντας και τις σχέσεις των μελών του γκρουπ.
Πλέον η παραγωγή έχει περάσει σε άλλο επίπεδο και οι Στέρεο Νόβα παίζουν σαν πιονέροι, κάνοντας πλήρη χρήση της τότε μουσικής τεχνολογίας.
Τα ηχοτόπια των Autechre και το breakbeat του Μusic for a Jilted Generation έχουν επηρεάσει τη δουλειά αυτή, αλλά πέρα από τις ίσως άδικες συγκρίσεις, οι Στέρεο Νόβα έχουν επανεφεύρει τον ήχο τους και τον έχουν κάνει πάλι πρωτοποριακό. Δυστυχώς αυτό δεν το συμμερίστηκε το κοινό τους, το οποίο αντιμετώπισε το Τέλσον παγωμένα.
Ο Κωνσταντίνος, στα ελάχιστα κομμάτια που δεν είναι οργανικά, ακούγεται απόμακρος να απαγγέλει ιστορίες σε πολύ προσωπικό ύφος. Ενα σκοτεινό, δυσοίωνο, καταθλιπτικό album, το Τέλσον ηταν για τους Στέρεο Νόβα, οτι ήταν για τους Massive Attack το „Mezzanine“.
Χαραμάδα άπο την οποία μπαίνει λίγη ζέστη στο υπόγειο του Τέλσον είναι το μελωδικότερο κομμάτι του δίσκου, το „Λιγότερο απ’αυτό“, ενώ έκπληξη αποτελεί η ακουστική μπαλάντα „Δύο“ στο τέλος του album, το πρώτο κομμάτι όπου ακούμε τον Κωνσταντίνο Βήτα δειλά δειλά να τραγουδάει.
1997
Ο Αντώνης Πι αποχωρεί από το σχήμα και κυκλοφορούν τον τελευταίο τους πλέον δίσκο „Βιταμίνα Τεκ“.
Προς – ακόμα μια φορά – έκπληξη όλων, ο Κωνσταντίνος και ο Μιχάλης κυκλοφορούν μια δουλειά θα λέγαμε απωθημένο, όπου οι επιρροές τους από Χατζιδάκι, Ξαρχάκο και „νέο κύμα“ είναι ολοφάνερες και συνεργάζονται με καλλιτέχνες όπως η Πόπη Αστεριάδη και η Τάνια Τσανακλίδου σε μια κανονική τραγουδοποίια.
Η jungle και το trip hop παντρεύονται με τις ελληνικές μελωδίες, σε έναν γάμο που δεν μέλει να κρατήσει πολύ, είναι όμως έντονος και ουσιαστικός. Το κύκνειο άσμα τους είναι ένα ολοκληρωμένο έργο για την αγάπη, τη μοναξιά και την αστική απομόνωση, με απεριόριστο σεβασμό στην ελληνική μουσική.
Ο Κωνσταντίνος Βήτα αυτή τη φορά ψιθυρίζει σαν ένας άλλος Tricky, ενώ οι στίχοι είναι πιο ώριμοι και συμβολικοί, επιμένοντας ακόμη στη χαρτογράφηση της πόλης και την αλληλεπίδραση με αυτήν.
Το Σεπέμβριο του ίδιου έτους οι Στέρεο Νόβα έδωσαν μια από τις πιο συναισθηματικά φορτισμένες συναυλίες τους, στο Θέατρο Βράχων Βύρωνα, την τελευταία τους.
Ήμουν τυχερός που ήμουν εκεί.
Επίλογος
Οι Στέρεο Νόβα είχαν από την αρχή αφεθεί στην ιδιοσυγκρασία τους, μακρυά από νόρμες, συμβιβασμούς και μπλεξίματα με τη μουσική βιομηχανία. Όταν είδαν ότι τελείωσε ο κύκλος τους και η ευφορία των μεταξύ τους σχέσεων, αυτομάτως διαλύθηκαν, διατηρώντας έτσι το μύθο τους, ενώ αποτελούν σημείο αναφοράς και κύρια επιρροή πολλών νεων καλλιτεχνών στη χώρα μας.
Το κρασί που μας σέρβιραν και με το οποίο μεθύσαμε στην εφηβεία και τη νιότη μας, συνεχίζει και μεστώνει.
Εκ μέρους όλων αυτών που ωρίμασαν με τη μουσική τους, τους ευχαριστώ.
Αποκλειστικά για το Νόστιμον Ήμαρ.