S
Κατατέθηκε στην Βουλή αργά το βράδυ της Τετάρτης το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών.
Στην αιτιολογική έκθεση τονίζεται η αναγκαιότητα της νομικής, επίσημης αναγνώρισης των ομόφυλων ζευγαριών η οποία προκύπτει από τις αρχές της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού της διαφορετικότητας, όπως αυτά προστατεύονται ήδη στο ελληνικό Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. “Συνιστά δηλαδή υποχρέωση της πολιτείας να εγγυηθεί την ισότιμη απόλαυση των δικαιωμάτων για όλους, ως θεμελιώδη αρχή του εσωτερικού, διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα μίας σύγχρονης έννοιας δημόσιας τάξης”, αναφέρεται.
Με το νομοσχέδιο αυτό, όπως επισημαίνεται, επιδιώκεται ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για το σύμφωνο συμβίωσης προς δύο βασικές κατευθύνσεις. Αφενός η ισχύς του συμφώνου επεκτείνεται και στα ομόφυλα ζευγάρια και αφετέρου η σημασία και οι συνέπειες του συμφώνου ενισχύεται δεδομένου ότι αναγνωρίζονται οικογενειακοί δεσμοί μεταξύ των μερών. Επίσης ενισχύεται η ιδιωτική αυτονομία στις περιουσιακές τους σχέσεις .
Με το νομοσχέδιο αυτό επιδιώκεται μια ισορροπία μεταξύ αφενός της ιδιωτικής αυτονομίας και αφετέρου της ανάγκης προστασίας των οικογενειακών σχέσεων με βάση τις αρχές της ισότητας και της αλληλεγγύης.
Σε ότι αφορά τις ενώσεις των ομόφυλων προσώπων υπογραμμίζεται πως η αναγκαιότητα της νομικής, επίσημης αναγνώρισής τους προκύπτει από τις αρχές της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού της διαφορετικότητας όπως αυτά προστατεύονται ήδη στο ελληνικό σύνταγμα και στην ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου).
Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί τη Δευτέρα στην αρμόδια επιτροπή για επεξεργασία, ενώ η ψήφισή του σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό, αναμένεται να γίνει μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου 2015.
Στο μεταξύ, στην παλαιότερη απόφασή της για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια εμμένει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, χαρακτηρίζοντας την επέκταση φαινόμενο «εκτροπής» και υποβιβασμού του οικογενειακού θεσμού.
Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση, “σχήματα οργάνωσης του ιδιωτικού βίου των ανθρώπων – εναλλακτικές μορφές οικογενείας – για την Εκκλησία και την θεολογία της περί γάμου και οικογενείας συνιστούν “εκτροπές” του οικογενειακού θεσμού, όπως αυτός διαμορφώθηκε και λειτούργησε επί αιώνες στη ζωή του εκκλησιαστικού σώματος”.
news247.gr