Ολοκληρώνοντας το αφιέρωμα στην Επιστημονική Φαντασία, η Κινηματογραφική Λέσχη Μεσοποταμίας προβάλλει αυτή την Κυριακή, 31/1/2016 την ταινία Ex Machina, παραγωγής 2015.
Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Alex Garland, ενός από τους πιο ξεχωριστούς συγγραφείς και σεναριογράφους του καιρού μας (γνωστού από τις συνεργασίες του με τον Σκωτσέζο σκηνοθέτη Danny Boyle). Ένα φιλμ με φρέσκια ματιά όχι μόνο στο είδος της επιστημονικής φαντασίας (με έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη), αλλά και στο μύθο του Πυγμαλίωνα.
Η ταινία ήταν υποψήφια για δύο Όσκαρ (καλύτερου σεναρίου και ειδικών εφέ) και έχει ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του τους ανερχόμενους Alicia Vikander και Oscar Isaac. Πλάτωνος 13, Μοσχάτο. Κυριακή, 31/1/2016, στις εφτά το βράδυ.
Η είσοδος είναι όπως πάντα δωρεάν, αλλά, εφόσον το επιθυμείτε, μπορείτε να συνεισφέρετε στο Καλάθι της Αλληλεγγύης, φέρνοντας μαζί σας τρόφιμα μακράς διαρκείας.
ΣΕΝΑΡΙΟ
Ένας προγραμματιστής επιλέγεται για να συμμετάσχει σε ένα σημαντικό πείραμα, αξιολογώντας τις ανθρώπινες ιδιότητες ενός θηλυκού επιτεύγματος τεχνητής νοημοσύνης. O Caleb (Domhnall Gleeson), ο νεαρός προγραμματιστής μιας μεγάλης διαδικτυακής εταιρείας, κερδίζει έναν διαγωνισμό για να περάσει μια εβδομάδα στο κτήμα του δισεκατομμυριούχου, ιδιοφυούς και μοναχικού προγραμματιστή της εταιρείας, Nathan (Oscar Isaac), όπου θα πάρει μέρος σε ένα πείραμα τεχνητής νοημοσύνης.
Μετά την άφιξη του, ο Caleb μαθαίνει ότι ο Nathan τον επέλεξε ως τον ανθρώπινο παράγοντα για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων αλλά και της συνείδησης του τελευταίου πειράματός του, την Ava (Alicia Vikander), ένα εκπληκτικό θηλυκό ρομπότ, του οποίου η συναισθηματική νοημοσύνη αποδεικνύεται πιο εξελιγμένη και παραπλανητική από ό,τι οι δύο άνδρες μπορούσαν να φανταστούν.
Σκηνοθεσία: Alex Garland
Ηθοποιοί: Domhnall Gleeson, Alicia Vikander, Oscar Isaac, Sonoya Mizuno, Symara A. Templeman, Corey Johnson, Elina Alminas, Chelsea Li, Evie Wray, Deborah Rosan, Claire Selby
Στο φιλμ «Από Μηχανής» ο Κέιλεμπ, ουσιαστικά εν αγνοία του, λαμβάνει μέρος σ’ ένα Πείραμα Τούρινγκ, όπου ένας άνθρωπος αλληλεπιδρά μ’ έναν υπολογιστή. Αν ο άνθρωπος δεν ξέρει πως αλληλεπιδρά μ’ ένα κομπιούτερ, κι επομένως θεωρήσει πως είναι άνθρωπος, τότε το πείραμα θεωρείται επιτυχές.
Το Πείραμα είναι σχετικά απλό και εκτελείται με τρόπο που ο άνθρωπος που συμμετέχει δεν ξέρει αν οι απαντήσεις προέρχονται ή όχι από τον υπολογιστή. Αν δηλαδή, η μηχανή όντως “σκέφτεται” ή προσποιείται.