Με μία πρωτοφανή απόφαση, το υπουργείο Παιδείας ανοίγει διάπλατα την πόρτα των σχολείων σε κληρικούς για να «επιτηρούν» πώς γίνεται το μάθημα των Θρησκευτικών!
Συγκεκριμένα, μετά από σχετικό αίτημα της Ι. Μητρόπολης Ν. Ιωνίας – Φιλαδέλφειας, δίνει την άδεια για την παρουσία εκπροσώπων της Ι. Μητρόπολης στα σχολεία της περιοχής της, κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ειδικότερα, στο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας που απευθύνεται στην Ι. Μητρόπολη και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Α’ και Β’ Αθήνας αναφέρεται:
«Απαντώντας στη με αρ. πρ. 22/13-1-2015 επιστολή σας, με την οποία ζητάτε να σας χορηγηθεί άδεια εισόδου στα σχολεία των Δήμων της Μητρόπολής σας, σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε τις επισκέψεις σας στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια των περιοχών Νέας Ιωνίας, Ν. Φιλαδέλφειας, Ηρακλείου και Ν. Χαλκηδόνας.
Επίσης, όσον αφορά τη δυνατότητα της παρουσίας σας κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, σας ενημερώνουμε ότι αυτό δύναται να πραγματοποιηθεί με την προϋπόθεση της συναίνεσης των Διευθυντών και των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολικών μονάδων των ανωτέρω περιοχών».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ριζοσπάστη, η κυβέρνηση όχι μόνο διατηρεί την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, όχι μόνο διατηρεί τον πλήρως αντιεπιστημονικό και προσηλυτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος, αλλά βάζει και τους παπάδες μέσα στο μάθημα για να ελέγχουν τους εκπαιδευτικούς που το διδάσκουν!
Οπως είναι φυσικό, η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις εκπαιδευτικών. «Το υπουργείο Παιδείας έκανε πάλι το θαύμα του!», σχολιάζει σε ανακοίνωσή του το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης». Ο Σύλλογος, που καλύπτει τις περιοχές Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης – Λυκόβρυσης, καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μην δεχτούν καν να συζητήσουν την παραπάνω πρόταση ως θέμα συνεδρίασης συλλόγου διδασκόντων».
Ο Σύλλογος διατυπώνει μια σειρά από ερωτήματα, όπως, «για ποιο λόγο το υπουργείο επιτρέπει στην Ι.Μ. να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο μάθημα; Για να διαπιστώσει κάποιος ιερωμένος αν ο εκπαιδευτικός κάνει σωστά τη δουλειά του; Και με ποια ιδιότητα η Εκκλησία έχει ρόλο στη διδακτική πράξη;». «Οσο αυτή η πολιτική είναι μακριά από τον διαχωρισμό κράτους – Εκκλησίας τόσο θα μπλέκονται οι ρόλοι και τα δικαιώματα του κάθε φορέα. Αν δεχτούμε τώρα την παρουσία ενός κληρικού στην τάξη μας ανοίγει ο δρόμος και για ένα σωρό άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, που θέλουν να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, να προβάλουν ανάλογες απαιτήσεις. Εδώ αμφισβητείται εμμέσως πλην σαφώς η παιδαγωγική μας επάρκεια! Εδώ το υπουργείο στρώνει πονηρά το χαλί της αξιολόγησης!», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
alfavita.gr