Ακολουθεί μια σειρά καπιταλιστικότατων προτάσεων που πλησιάζουν όσο το δυνατόν περισσότερο στη σύγχρονη λογική της λεγόμενης “οικονομίας του διαμοιρασμού” (που δεν είναι καθόλου διαμοιρασμός όσο ασκείται από ιδιώτες), αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια παράθεση σκέψεων που οδηγούν σε μια απλή ανακούφιση κι όχι στην τελική λύση, που είναι έξοδος από τα ασφυκτικά δεσμά της ΕΕ και του ευρώ, κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, διαγραφή δημόσιου και ιδιωτικού χρέους και πλήρη παραγωγική ανασυγκρότηση με όρους κοινωνικούς και περιβαντολογικούς, στο επίκεντρο των οποίων θα είναι η εκπαίδευση και η ενίσχυση της τεχνολογικής ανάπτυξης:
Από τον Πολύφημο
Το παρα-τραπεζικό σύστημα μέσω της σοβαρής και πλούσιας βάσης του TAXIS, με την άμεση εξέλιξη του σε ένα ιδιόμορφο “δημόσιο PayPal” θα έλυνε άμεσα σημαντικά ζητήματα ρευστότητας δεκάδων χιλιάδων μικρομεσαίων που πνίγονται μεταξύ παλαιών και νέων χρεών καθώς και σε ένα γραφειοκρατικό τέρος γεμάτο αντιφάσεις, ΑΜΚΑ, ΑΜΑ, ΑΦΜ και δεν συμμαζεύεται.
Η διευκόλυνση πληρωμών και η άμεση διασταύρωση εξοφλημένων ή μη λογαριασμών, καθώς και η δυνατότητα άμεσης διεκπεραίωσης υποθέσεων καθυστερούμενων οφειλών -που καταλήγουν σε φέσια εκατοντάδων ή χιλιάδων ευρώ για μικροεπαγγελματίες που αναζητούν μάταια τις απλήρωτες εισπράξεις ΦΠΑ- μέσω μιας απλούστατης ηλεκτρονικής μεθόδου επιβεβαίωσης εξόφλησης, θα οδηγούσε σε τρομακτική αποσυμφόρηση σε εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και φυσικά το δικαστικό σύστημα, που τώρα απαιτούν να περάσεις σχεδόν από όλα αυτά μέχρι να καταλήξεις μετά από μήνες ή χρόνια κι επιπλέον έξοδα σε διαταγές πληρωμής ή άλλου είδους συμβιβασμούς για να “βρεις το δίκιο σου” – αυτό φυσικά και μπορεί να ισχύσει σε κάθε άλλη περίπτωση άμεσης επίλυσης οικονομικών διαφορών, και μεταξύ ιδιωτών αλλά και μεταξύ πολιτών και κράτους με τις απαραίτητες ρήτρες που θα ισχύουν για όλους.
Αυτό το φιλόδοξο “δημόσιο/κρατικό PayPal” θα ξεκινούσε τη διαδικασία χρηματοδότησης μέσω άμεσων διευκολύνσεων πληρωμών για υπάρχουσες υποχρεώσεις ή και συγκεκριμένων φοροαπαλλαγών ή άλλου είδους παροχών για όλες εκείνες τις μικροεπιχειρηματικές πρωτοβουλίες οι οποίες αυτή τη στιγμή εξαρτώνται από πολύμηνες αναμονές πληρωμής του κάθε ΕΣΠΑ, και σε συνδυασμό με την εξαφανισμένη ρευστότητα και την ανήκουστη φορολόγηση δίχως καν να σημειώνουν έσοδα, μένουν τις περισσότερες φορές στα χαρτιά ή ξεκινούν με έδρα κάποια άλλη χώρα του εξωτερικού (ήδη δρομολογείται κάτι παρεμφερές από το ΥΠΟΙΚ λόγω παντελής έλλειψης ρευστότητας).
Αυτό σημαίνει “νέο” χρήμα από το ήδη παλιό λογιστικό που τοκίζεται και ξανατοκίζεται, ενώ ο συμψηφισμός εξακολουθεί να προκαλεί έκπληξη σε όποιον καταφέρνει να τον πετύχει – βασιζόμενος στην καλή θέληση του εκάστοτε εφόρου ή άλλου υπαλλήλου της εφορίας.
Με τις δομές της ψηφιακής τραπεζικής να έχουν επιτέλους έρθει μετά από χρόνιες προσπάθειες ιδιωτών και στην Ελλάδα, το ιδιόμορφο “δημόσιο/κρατικό Paypal” θα κινεί μεγάλο όγκο χρήματος στην αρχή μέσω του υπάρχοντος τραπεζικού συστήματος, ενισχύοντας και τις δικές του δραστηριότητες κι αναγκάζοντάς το να εξελιχθεί περαιτέρω τεχνολογικά για να ανταποκριθεί στις νέες (πλήρως μηχανογραφημένες) απαιτήσεις.
Νέοι καταρτισμένοι επιστήμονες αλλά και μια σειρά από ιδιώτες-νέους επιχειρηματίες, θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και διάδοση μιας καθόλα νόμιμης παροχής “παρατραπεζικών” υπηρεσιών για τη διευκόλυνση των πολιτών, ενώ οι δημόσιες υπηρεσίες θα απαλλαγούν από μια σειρά υποχρεώσεων και θα αφοσιωθούν στην πραγματική εργασία τους, που είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης του ίδιου του πολίτη και η παραγωγική εξέλιξη των δημόσιων δομών – πάντοτε με γνώμονα τον εξυπηρετούμενο και βασικό στόχο: τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για όλους.
Παράλληλα, η απελευθέρωση ανθρώπινων πόρων θα συνέβαλε στην βελτίωση των εισπρακτικών μηχανισμών και την ταχύτερη και δικαιότερη απόδοση φορολογικής δικαιοσύνης, καθώς όλες οι δραστηριότητες θα περνούν μέσα από το ίδιο το ψηφιακό “παρατραπεζικό σύστημα”, το οποίο οφείλει να παρέχει έστω και τη στοιχειώδη πληροφόρηση σε οποιονδήποτε ιδιώτη θελήσει να ενημερωθεί για την πορεία των οικονομικών στοιχείων του κράτους, αλλά και της περιφέρειας στην οποία δραστηριοποιείται, με επέκτασή του και στις λειτουργίες της Διαύγειας, αλλά με πολύ πιο απλό και εξατομικευμένο τρόπο για να παρακολουθείται εύκολα χωρίς να απαιτεί δεκάδες μέρες έρευνας.
Η αμεσότητα της ενημέρωσης συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο στην εγρήγορση κάθε πολίτη και την πλήρη εξάσκηση των καθηκόντων του απέναντι στο κράτος, με όρους καθαρής οικονομικής δικαιοσύνης, αποκλείοντας στο ελάχιστο τις κραυγαλέες περιπτώσεις διαφθοράς και εξυπηρέτησης συμφερόντων στα κρυφά.
Κάθε πολίτης θα έχει μπροστά του τον πραγματικό “λογαριασμό” της ασκούμενης πολιτικής και θα γνωρίζει τουλάχιστον όλες τις βασικές πληροφορίες που θα τον καθιστούν πλήρως ικανοποιημένο όσον αφορά εκείνες τις περιπτώσεις όπου πολλές φορές στο παρελθόν έχει παραδεχτεί πως “αισθάνεται μαλάκας που πληρώνει τα πάντα και δεν έχει να ζήσει, ενώ άλλοι φεσώνουν το σύμπαν και περνούν ακόμη και σήμερα ζωή και κότα”. Με τον τρόπο αυτό θα ασκεί έναν διαρκή και άμεσο έλεγχο της ασκούμενης πολιτικής, ως (συμ)μέτοχος στα δημόσια κοινά.
Το παρόν σύστημα προσφέρεται για δεκάδες παραμετροποιημένες δραστηριότητες. Μία από αυτές φυσικά θα είναι η διασύνδεσή του με το περιουσιολόγιο αλλά και το κτηματολόγιο, με μια από τις βασικές του λειτουργίες να είναι η εξασφάλιση στέγης για όλους τους πολίτες που την έχουν πραγματικά ανάγκη, μέσω μηχανογραφημένης πρόσβασης και χρήσης όλων εκείνων των κτιρίων τα οποία προσφέρονται για άμεση εκμετάλλευση με βάση τις ανάγκες του πληθυσμού.
Επιπλέον, το σύστημα αυτό θα αφορά και την πλήρη καταγραφή κι ενημέρωση για ό,τι αφορά την εκκλησιαστική περιουσία, η οποία με την πάροδο του χρόνου θα συνδιαμορφώνεται με όρους πραγματικής άσκησης κοινωνικής πολιτικής, μηδενός εξαιρουμένου.
Παράλληλα, η καταγραφή θα αφορά και κάθε οίκισμα δηλωμένο σε υπεράκτιες εταιρείες, ούτως ώστε να υπάρχει άμεση διασταύρωση στοιχείων, ενώ η κανονικότητα σε όλα τα βασικά θα επέλθει με τη χρήση του ως σύστημα παρακολουθήσης κι ενημέρωσης της ιατρικής και παραϊατρικής δραστηριότητας κάθε ασφαλισμένου, εξασφαλίζοντας μάλιστα πλήρη δημόσια ασφάλιση για όσους αναγκάζονται να βρεθούν εκτός συστήματος. Μια δράση η οποία θα ελέγχει και τις περιπτώσεις κατασπατάλησης και επιτηδευμένης δράσης ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού, προς όφελος μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών, και λοιπών.
Τέλος, κι επειδή έχω μακρηγορήσει, αυτή η ιδιότυπη παρατραπεζική δραστηριότητα -που περνά κανονικότατα μέσω του τραπεζικού συστήματος- θα εκμεταλλευτεί το “ξεσφίξιμο” της ρευστότητας και θα καταφέρει στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει μη κερδοσκοπικό παραγωγικό βραχίωνα, με στόχο την άμεση ενίσχυσης της επενδυτικής δραστηριότητας μικρών και μεσαίων πρωτοβουλιών και τη στοχευμένη βοήθεια δράσεων οι οποίες στο επίκεντρό τους θα έχουν την βελτίωση της εκπαίδευσης, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της περαιτέρω εξοικίωσης του εγχώριου πληθυσμού με τη συμμετοχή στα οικονομικά κοινά, καθώς και τη δημιουργία κυψελών νέων επιχειρηματιών που θα προάγουν όλα τα παραπάνω, συμβάλλοντας διαρκώς στη βιώσιμη ανάπτυξη του ΑΕΠ αλλά και την ενίσχυση άλλων πολύ σημαντικών παραγόντων που βελτιώνουν το επίπεδο ευημερίας του πληθυσμού της χώρας.
Κι όλα αυτά θα ξεκινούν και θα καταλήγουν σε μια κάρτα με έναν μοναδικό αριθμό, η οποία θα χρησιμοποιείται σε κάθε ψηφιακή ή φυσική συναλλαγή μέσω απλών μηχανημάτων POS, σα να ψωνίζουμε σε κάποιο κατάστημα.
Αυτά. Τώρα ξεκαβαλάω τον μονόκερό μου και πάω να κάνω μια βουτιά στη θάλασσα.